Go, Klimasvindel, – go!!

Enda et eksempel på hvor lite “forskere” forstår. I artikkelen hevdes det at vår matplanteproduksjon gjør at CO2-kontoen er større enn før, det svinger altså mye mer opp og ned enn før. Angivelig fordi matplanteproduksjonen er blitt mer effektiv, ja ha .. enda en logisk brist men ok, i’ll play along. Så neste påstand; CO2 nivået faller utover våren og sommeren etter hvert som plantene tar opp CO2, det er logisk .. Men så til den logiske bristen; Utover høsten stiger CO2 nivået atter igjen .. Da lurer jeg naturligvis; Lekker maisen CO2 tilbake igjen til atmosfæren? Hveten, Rug, Tomater, Agurker osv. All grøde vi har klort inn i hus lekker med andre ord CO2 tilbake igjen til atmosfæren.

Naturligvis ikke, hele artikkelen er kun laget for å forlede leserne.

I den virkelige verden skyldes nivåendringene naturligvis temperaturendringene vi ser fra vinter, sommer og utgassing og opptak av CO2 i havene. Men den forklaringen evner jo ikke å skremme noe skatt ut av noen. Les saken ..

Atmospheric CO2 and global warming – A critical review. This is from 1992 – back before scientists and politicians mixed up honesty, integrity, science and money ..

Last_7_years

9 thoughts on “Go, Klimasvindel, – go!!

  1. Jeg ble litt nysjerrig på deg så jeg trykket meg inn på bloggen din. Du debatterer i vilden sky uten logikk og hold i det du skriver. Og kaka tok du her i dette innlegget.

    Forstår du virkelig ikke hvorfor det skulle være mer co2 i luften når høsten setter inn? Du diskvalifiserer deg for all diskusjon dypere enn hvem som var best av Pele eller Maradona med å ikke forstå dette, og i tillegg avsløre det i egen blogg

    Like

    • Hva i det jeg skriver avslørte meg? Ironien?
      Hei, – vent litt, var jo du Steinar Hansen som ikke forstod ironien lol

      Legg gjerne igjen en forklaring på mine logiske brister etter at du har luket ut ironien min, du må selvfølgelig først forstå ironi men, men ..

      Like

      • Sånn kan det gå…

        Om det jeg omtalte var ironi så forsvarte du artikkelen du selv hadde til hensikt å kritisere

        Vi skrives, du er både enkel og morsom å duskutere med / mot.

        Eller er det slik at du egentlig skriver ironisk hele tiden og at du mener f.eks klimarealistene er en gjeng med halvstuderte røvere som burde innse sin begrensing både i kunnskap og logiske slutninger. I så fall må jeg bare bøye meg i støvet, den har jeg ikke sett.

        Like

  2. Steinar Hansen – Hvem diskuterer du egentlig med?
    Det du skriver henger jo ikke på greip.
    F.eks. “.. så forsvarte du artikkelen du selv hadde til hensikt å kritisere” ?? Ja ha, på hvilke måte forsvarte jeg artikkelen?
    For at jeg skal kunne argumentere mot eventuell kritikk fra deg, må det jo komme noe annet enn vås, eller?

    Så stiller du spørsmål om jeg er ironisk hele tiden??
    På toppen av det hele blander du inn klimarealistene, som jeg ikke har omtalt med ett ord ..?
    Er du edru?

    Om du har til hensikt å fortsette våset på 5-årstadiet, uten ett eneste argument (som vanlig med uredelige klimaaktivister), så kan du like gjerne la vær. Jeg ser ingen verdi i at du dokumenterer dine manglende intellektuelle kapasiteter.

    Host opp et argument det er substans i, men det har du vel ikke funnet siden du våser med “all vettet på en gang”.

    Like

  3. Dette er gøy 🙂

    Det er bare å beklage at jeg skrev .no og ikke .com – den siden du følger. Men det virker som om du visste hva det var snakk om. Jeg skal passe på å være litt mer nøye, sorry for den.

    Om vi ikke diskuterer på den .COM så må du ikke svare på innleggene mine. Jeg har alltid hatt inntrykk av at innlegg og kommentarer til hverandres innlegg og kommentarer er definert som diskusjon.

    Det er du som tar opp ordet ironi. Jeg bare sier at om det er ironi i denne artikkelen så skyter du deg selv i foten. Men det har ingen ting med klima å gjøre, det stemmer. Ironi kan være vanskelig å uttrykke, men personlig synes jeg det kan bli veldig morsomt når man treffer – og også tipper over til sarkasme. Enkelte komikere som Rowan Atkinson får til dette ( med Black Adder)

    Like

    • Jasså, du synes vås er gøy .. Jeg er noe over den alderen.

      Og fortsatt ingen ting, ikke ett ord om vitenskapen ..

      Kan det være at de “grønne” er for grunne til å være strafferettslig tilregnelig?

      Like

      • Du må forsøke å lese hva folk skriver før du karakteriserer. Det er et råd, ellers blir du bare sett på som en hissig raring uten troverdighet. Jeg har ikke gått igjennom i detalj alt du har skrevet – jeg har annet å gjøre – men det virker som du har ganske bra koll på en del ting.

        Men jeg kritiserte deg på at du harserlerte med en artikkel – da det ikke virker som om du forstår innholdet i denne. Da du så kalle det ironi så blir det bare dobbelt merkelig.

        Og jeg har ikke til hensikt å diskutere noe som helst om vitenskap i denne tråden, i denne omgang er det nok med den du selv har linket til. Det er ikke noe å tillegge utenom det.

        Og jeg er absolutt ikke “grønn”. Og som nevnt over; du tjener lite på å skrive direkte nedlatende til folk. Det slår heller tilbake på deg.

        Like

Leave a Reply

